5 nejdůležitějších SEO událostí v roce 2023

Rok 2023 se nám blíží ke konci, a proto je čas na to si připomenout důležité události v SEO z konce roku. Událo se mnoho zajímavých věcí v oblasti vyhledávání a umělé inteligence a mnoho z nich je též spjato s velkou proměnou. Jaké další důležité události ovlivňovaly vyhledávání v tomto roce?


Obsah

  1. Chat GPT oslavil první narozeniny
  2. Velké updaty algoritmu pro hledání užitečného obsahu
  3. Nový robots.txt report v Google Search Console
  4. Zpětné odkazy a jejich váha pro SEO
  5. Hlasoví asistenti jsou stále na vzestupu

1. Chat GPT oslavil první narozeniny

ChatGPT nástroj, který umožňuje uživatelům vést konverzace s umělou inteligencí na různá témata oslavil své první narozeniny 30. listopadu. Za poslední rok prošel mnoha změnami a vylepšeními. V listopadu byla uvedena nejnovější verze modelu GPT-4 Turbo, která je rychlejší a přesnější než předchozí verze. Také byla přidána schopnost vytváření personalizovaných chatů MyGPT, které umožňují uživatelům nastavit si své preference, zájmy a osobnost pro konverzaci s AI.

Na to rychle reagovaly vyhledávače a Google přišel s vlastní umělou inteligencí jménem Bard, zatímco Microsoft obrovsky investoval do OpenAI.

Spolu s ChatGPT došlo k publikaci nástroje DALL·E 3, který místo textu generuje obrázky. Podnikatelé tak začali experimentovat s generovanou grafikou.

Je téměř jisté, že se využívání umělé inteligence bude prolínat do všech oblastí. Z perspektivy SEO se také jedná o zajímavý a neotřelý způsob vyhledávání tzv. Search Generative Experience (SGE).

2. Velké updaty algoritmu pro hledání užitečného obsahu

V listopadu proběhla důležitá aktualizace hlavního algoritmu Googlu. Začala 2. listopadu a trvala 25 dní. Tato aktualizace měla za cíl zlepšit kvalitu a relevanci výsledků vyhledávání pro uživatele. Spolu s aktualizací nabídl i soubor bodů, kde přesně popisuje nové hodnocení obsahu.
Následovala aktualizace systému recenzí (Google Search Opinions), která začala 8. listopadu. Tato aktualizace má za cíl zlepšit způsob, jakým Google hodnotí a zobrazuje recenze produktů a služeb na internetu. Google uvedl, že tento systém se neustále vyvíjí a že nebude zveřejňovat informace o dalších změnách.

3. Nový robots.txt report v Google Search Console

Google Search Console představil nový report pro robots.txt soubor, který nahrazuje starší nástroj robots.txt tester. V reportu uvidíte, jak Google interpretuje váš robots.txt soubor a jak ho nechat znovu prohledat v případě potřeby. Díky reportu navíc zjistíte, zda nemáte nějaké problémy s indexací nebo prohledáváním webu, které by mohly souviset právě s vaším robots.txt souborem.

4. Zpětné odkazy a jejich váha pro SEO

Zpětné odkazy se stále zohledňují, ale od konce roku 2022 se jejich vliv na umístění stránek ve vyhledávačích markantně zmenšil. Přesto jsou ale zpětné odkazy nedílnou součástí SEO a mají svou relevanci. Propojují totiž webové stránky, předávají autoritu a podporují šíření kvalitního obsahu, což je pro rozvoj internetu důležité. I přes to, že je kvalitní obsah na prvním místě, bez odkazů to jednoduše nejde.

5. Hlasoví asistenti jsou stále na vzestupu

Je téměř jisté, že v roce 2024 dojde k dalšímu vzestupu hlasových asistentů jako je Siri nebo Google Assistant. Tento trend vyžaduje optimalizaci webových stránek pro hlasové vyhledávání. SEO copywriteři tak budou muset upravit styl psaní, více přemýšlet nad obsahem a psát ho tak, aby lépe odpovídal přirozené konverzaci.

Svět SEO se stále mění a my držíme krok s novými trendy. Pokud se chcete zobrazovat na prvních příčkách ve vyhledávačích, využijte naše SEO služby. Můžete též využít naše školení či audit.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!