Největší české restauraci jsme pomohli zvýšit meziročně obrat o 100%. 4 patra, různé koncepty, každé má jinou komunikaci. Výzva, které jsme se s nadšením chopili.
V budově Červeného Jelena se skrývá hlavní restaurace “Banka”, elegant dining restaurace “Trezor”, dále prostor pro eventy “Klubovna” a prostory pro private dining “Salonky”.
Restaurace se nachází v rekonstruovaných prostorách bývalé banky v centru Prahy. Měsíčně obslouží 10 – 12 tis. Zákazníků.
Meziročně jsme pomohli zvýšit obrat restaurace o 100%. Restaurace se dostala do povědomí jako jedna z nejoblíbenějších restaurací v Praze a stala se první volbou pro tisíce lidí.
1. Převzít kompletní marketingovou komunikaci gastronomického konceptu, který nemá v celé Evropě obdoby. Zadání bylo vytvořit mix marketingových kanálů, sladit komunikaci jednotlivých kampaní, komunikovat na světové úrovni a být leaderem trhu. Na koncept Červeného Jelena navazuje mnoho dalších projektů, které využívají jméno Jelena jako vlajkovou loď.
2. Dostat restauraci do povědomí široké veřejnosti a zároveň velmi náročné skupiny podnikatelů, vysoko postavených zaměstnanců a movitých zahraničních turistů.
Zajistit návštěvy tisíců lidí měsíčně, kteří v průměru na osobu utratí přes 900 Kč vyžaduje opravdu komplexní komunikaci. Proto jsme dali dohromady tým, který se stará o širokou škálu komunikačních kanálů, od offline materiálů, přes PR a sociální sítě až po správu web. V naší spolupráci bylo klíčové sladit náš interní tým, plánování a komunikaci s manažery Červeného Jelena tak, aby všechny kampaně proběhly podle plánu.
Základem marketingové komunikace jsou pro Červeného Jelena klasické kanály. Sociální sítě, Influenceři, Google, Tripadvisor, PR, Webová stránka, offline komunikace v prostorách restaurace atp.
Co bylo ovšem zlomové pro naší spolupráci bylo měření reálného dopadu jednotlivých komunikačních kanálů na obrat restaurace. Ze začátku, kdy jsme se snažili zvýšit návštěvnost samotné restaurace, byly nejdůležitější online kanály. Ovšem v pozdější fázi spolupráce, kdy jsme měli restauraci již pravidelně plnou, začaly být extrémně důležité i offline materiály, které se nachází v prostorách restaurace.
Dobře zpracované menu se speciální nabídkou může reálně restauraci zvýšit obraty i o desítky procent. Proto experimentujeme s různým rozložením menu a zapojením sezónních nabídek. Velmi důležité je najít balanc, kdy je materiálu na stolech dost a přitom ne příliš. Rozhodně neplatí čím více sdělení, tím lépe.
Momentálně Červený Jelen komunikuje přes více jak 38 různých offline i online komunikačních kanálů, skrze které oslovujeme širokou škálu potenciálních klientů.
Spolupráce s Červeným Jelenem byla turbulentní už od jejího začátku v říjnu 2021. Nastoupili jsme začátkem 4. kvartálu, kdy jsme po auditu Google ads, Social ads a Tripadvisoru získali správu všech reklamních kanálů. Po úspěšném zakončení roku 2021 přišla třetí vlna covidu plná gastronomických omezení a z nich plynoucích komunikačních výzev.
Spolupráci s Červeným Jelenem jsme výrazně rozšířili v roce 2022, kdy jsme si pod křídla vzali i správu sociálních sítí, newsletteru a všech online materiálů a zároveň jsme začali pracovat na rozvoji nového prodejního kanálu Červeného Jelena – e-shopu Špork.
V současné době podstatná část příjmů Červeného Jelena pochází z B2B pronájmů prostor a organizace firemních eventů, což jsme výrazně podpořili komunikací na linkedinu skrze soukromé profily ředitele restaurace, šéfkuchaře a event manažerky. Výzvou pro další rok bude zasáhnout turisty, kteří se pohybují v Praze během letních měsíců.
Společně se skvělým týmem Červeného Jelena se nám povedlo dostat Červeného Jelena na přední příčky ve všech relevantních kategoriích. Restaurace se stává inspirací pro světové projekty.
CreatiCom s.r.o.
Kancelář: Velká Hradební 1510/22, Ústí nad Labem
Sídlo: Na Stráni 546/26, Děčín
IČO 08998451
DIČ: CZ08998451
Zapsán v živnostenském rejstříku Magistrátu města Děčín