Online i offline vzdělávání, které stojí za to!

To nejlepší, co můžete v životě udělat, je investovat do sebe. Proč? Protože to, co máte v hlavě, vám už nikdo nikdy nevezme a nové vědomosti vám jenom prospějí. Existuje spousta způsobů, jak na sebevzdělávání. Tady je 5 typů (a zároveň i několik tipů) na vzdělávání, které našim studentům nebo členům komunity něco dalo.

#1 Populárně naučné knihy

Můžete na to jít postaru a sáhnout po nějaké skvěle hodnocené a nejlépe alespoň rok uleželé knize (tím samozřejmě neříkám, že se tento způsob využíval jen v minulém století a v dnešní době už není vůbec trendy, to vůbec ne!). Proč rok uleželé? Hlavně kvůli tomu, že za tu dobu se odhalí různé případné chyby a nebo se objeví nejasnosti, ale to se stává v naprostém minimu případů.

Rovněž byste si měli vybírat tituly, které za ten rok sesbíraly převážně dobré recenze. Recenze vám řeknou, zda je obsah knihy přínosný a jestli to není stokrát opakovaná teorie. A pokud vám sedne styl psaní a dotyčný autor napsal více knih, hned máte seznam titulů, které můžete prolouskat a získat nový pohled na věc daného tématu a nebo načerpat další know-how.

Tady je pár příkladů pro vaši inspiraci – knihy, které mně osobně pomohly po profesní stránce a nebo s osobním rozvojem!

Knižní tituly:

Bohatý táta, chudý táta – konkrétně tuto knihu jsem si přečetl, když mi bylo 20 let a naučila mě dívat se na peníze jinak. Například fráze z knihy, že peníze musí pracovat pro nás a ne my pro ně, mi otevřela oči a začal jsem se pomalu dostávat do světa investování a zjišťovat si o tom více. Samozřejmě, pořád si musím něco vydělat, abych to mohl následně investovat.

– autor Robert Kiyosaki

Jak na sítě – naučil jsem se díky ní lépe orientovat ve světě sociálních sítí. Je to rozhodně čtivá kniha, u které se nudit nebudete a navíc se dozvíte užitečné informace.

– autorky Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot

SOCIAL SELLING  po česku – před touto knihou jsem pořádně nevěděl, co to LinkedIn vlastně je. Dříve jsem si myslel, že je to prostě jen platforma pro hledání nových pracovních příležitostí (a to jsem se strašně zmýlil). Je to ve skutečnosti skvělá sociální síť, kterou lze využít  pro B2B prodej a nebo na navazování kontaktů s významnými lidmi. Rozhodně se na LinkedIn koukám jinak od přečtení této knihy.

– autoři Jiří Jambor a Jan Kyselý

#2 Kurzy zdarma

Na internetu lze najít spoustu kurzů, za které nemusíte zaplatit ani korunu! Po jejich úspěšném dokončení vám dokáží obohatit životopis a tím zvýšit vaše šance na přijetí, protože máte něco navíc. Tím mířím převážně na vysokoškoláky, kteří se chtějí odlišit od ostatních, ať už na papíře (v CV) a nebo vědomostně.

Jedním z těch kvalitních je kurz od Googlu, který vás zasvětí do základů digitálního marketingu – ten můžu jen doporučit. Konkrétně se jedná o Google Digitální Garáž. Kurz obsahuje spousty videí ze základů digitálního marketingu, jako je třeba příprava strategie online podnikání, vyhledávání na internetu, využití mobilních zařízení, využití e-mailů k oslovení zákazníků a nebo jak si vybudovat online obchod. Po každém videu následuje mini test, který ověří, zda jste si z videa opravdu něco odnesli. 

Po dokončení mini testů vás čeká závěrečný test, který shrnuje vše, čím jste si s danými videi již prošli. Po úspěšném složení závěrečného testu na sebe můžete být hrdí a stáhnout si certifikát, který se rozhodně neztratí a bude se hodit.

Dále jsou skvělé kurzy od Seduo.cz, kde naleznete velké množství kurzů ve škále všelijakých témat. Od marketingu přes leadership až po osobní rozvoj. Osobně jsem si pár kurzů prošel a můžu jen doporučit. Navíc, pokud třeba nemáte ve dne dostatek času nebo neudržíte dlouho pozornost (to je zrovna můj problém), tak tyto kurzy pro vás budou příjemné překvapení. Moje oblíbené kurzy jsou např. obchodní myšlení od Jana Laibla, dále chytrá marketingová strategie od Michala Krutiše a nebo projektové řízení krok za krokem od Jiřího Krátkého.

#3 Placené kurzy a studium

Placené kurzy! Cenovky i délka kurzu mohou být různé. Zároveň se časově náročné a placené kurzy můžou podobat studiu na škole. To už je například pro studenty méně lákavé, jelikož školy nebo práce můžete mít až nad hlavu a nevíte, kam byste studium zařadili. Je na vás, jestli se vyplatí do kurzu investovat nějaký čas i peníze. Ale ten pocit, když uplatníte nové znalosti z kurzu/studia v praxi!

Top 3 důvody, proč si udělat čas na placený kurz:

  • najdete lepší uplatnění na trhu práce (zaměstnavatel vidí, že pro sebe děláte něco navíc) – možnost uplatnění na prestižních pozicích například v Googlu nebo Alze
  • rozšíří vám obzory v různých oblastech (lepší pracovní výsledky, pochopení různé problematiky), dá vám možnost stát se expertem v různých odvětvích
  • lépe budete držet krok s aktuálním vývojem

Takový kurz, který je spíše takové několikatýdenní víkendové studium, poskytuje například Digisemestr.

V Digisemestru vás budou provázet desítky špičkových odborníků z ČR i ze zahraničí. Jedná se o 13 intenzivních výukových dnů. Digisemestr poskytuje ucelený přehled o všem důležitém v digitálním marketingu a rozebírá jednotlivá témata více do hloubky. Jakožto student Digisemestru máte přístup k veškerému e-learningu na doživotí zdarma, takže je možnost se kdykoliv vrátit v čase a připomenout si, co se přesně probíralo. Videa lze i použít jako návod, jak něco nastavit či udělat. Další výhodou je spousta špičkových softwarů zdarma a velké množství kontaktů, které se v budoucnu můžou hodit. Další výhoda je, že digisemestr má výhodnější cenu pro studenty a to o polovinu!

#4 Webináře

S webináři se v poslední době roztrhl pytel. Ve stručnosti je webinář živá forma online komunikace, kdy expert v určitém odvětví hovoří na dané téma a předává své know-how dál. Existují webináře přístupné široké veřejnosti, ale i ty, které jsou pouze na pozvánku. Já osobně vyhledávám webináře prostřednictvím LinkedIn událostí, tam je jich vždy plno na různá témata. Rozhodně doporučuji nepodcenit tento způsob vzdělávání.

Výhody webinářů: 

  • jedná se o ŽIVOU formu online komunikace, takže při jakékoliv nejasnosti nebo při nepochopení daného tématu, se můžete přihlásit o slovo a zeptat se o doplňující vysvětlení
  • z webináře se může stát diskuze mezi přednášejícím a publikem – získáte spoustu nových postřehů
  • je možnost pustit si je do pozadí a pouze poslouchat
  • většinou bývá záznam webináře
  • vždy jsou aktuální, což může být výhoda oproti knize, která byla vydaná 5 let zpět

Ovšem nevýhoda je, že se jich nemůžete účastnit, kdy se vám zachce. Webináře jsou online události, naplánované vždy na určitý čas. Pokud máte plný kalendář a nestíháte, napište si tvůrcům o záznam.

#5 Podcasty

A na závěr podcasty. Na podcasty již článek máme, ale nezmínit je tu, to by byl hřích. Navíc podcasty můžete poslouchat pasivně, tedy nemusíte se na ně vždy stoprocentně soustředit a můžete u toho multitaskovat. To nám přijde jako taková nefér výhoda oproti výše zmíněným metodám vzdělávání a sebevzdělávání.

Naše oblíbené podcasty už jste měli šanci si přečíst na našem instagramu, pokud tomu ale tak není, tak se podívejte!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
en_USEnglish