Influenceři vs. tradiční reklama: Přinášejí incluenceři skutečně větší hodnotu?

V dnešní rychle se vyvíjející digitální éře je souboj mezi influencery a tradiční reklamou středem zájmu. Která metoda nabízí nejlepší návratnost investice a jaké jsou nuance každého? V tomto článku se hlouběji zaměříme na debatu ohledně influencerů a tradiční reklamy.

 

Jak se proměnil svět reklamy? 

Od inzerce v novinách k tištěným letákům, reklamám v televizi a rádiu až k internetu a influencerům. Takto by se dal v jedné větě shrnout vývoj reklamy a marketingu. Reklamní svět je v dnešní době rozsáhlejší a mnohostrannější než kdy jindy. Nabízí se nám mnoho různých kanálů a hlavně výdobytek dnešní doby: sociální sítě. A zatímco tradiční metody dominovaly po desetiletí, vzestup populárních lidí na těchto sítích tzv. influencerů s sebou přinesl významné výzvy a příležitosti.

 

Vzestup influencerů. Je spolupráce s nimi budoucnost reklamy?

InfluencerJak jsme si řekli výše, se vzestupem sociálních médií a digitálních platforem se objevil nový hráč na hřišti – influenceři. Tito jednotlivci, často s masivním počtem sledujících na platformách, jako je Instagram, YouTube či TikTok, se stali významnými nástroji pro mnohé značky. Při spolupráci s influencery totiž můžete dosáhnout mladších a digitálně zapojených demografií či rozšířit povědomí o svém brandu v mladším publiku. Ačkoli je nemožné přesně předpovědět, jak se reklamní průmysl vyvine, je jasné, že influenceři budou hrát klíčovou roli v jeho budoucím směrování.

 

 

Být konzervativní nebo moderní? Oba přístupy mají své klady a zápory

Tradiční reklamaZatímco tradiční reklama nabízí široký dosah a osvědčený způsob doručení zprávy, je často nákladná a může být vnímána jako rušivá. U influencerů se poslední zmíněná nevýhoda mnohdy stírá. Šikovný influencer dokáže do svého, byť krátkého, videa vměstnat komerční sdělení a sledující si toho ani nemusí všimnout. Jednoduše vaši značku představí tak, že lidem nebude připadat stereotypní a nudná. Influencer totiž nabízí osobnější a autentičtější způsob komunikace se svým publikem.

Influenceři však nejsou spásou novodobé reklamy, protože spolupráce s nimi může mít i určité nevýhody. Pokud například plánujete domluvit spolupráci s nějakým velmi vlivným influencerem, může vás tato služba vyjít dráž než tradiční prostředky reklamy. Poté je velmi důležité hledat influencera, který se hodí k vaší značce. Člověku, co má svůj profil zaměřený na knihy nebudete posílat vrtačku k recenzi a naopak. transparentnosti či potenciálně omezený dosah.

 

Jak mohu najít správného influencera pro mou značku?

V prvé řadě je nejdůležitější najít někoho, kdo rezonuje s vaším publikem a sdílí hodnoty vaší značky. Doporučujeme reklamy značek, které influencer marketing úspěsně aplikovali do své marketingové strategie.

  • McDonald’s se rozhodl upozornit na ekologii pomocí písničky od Pokáče. Mezi další úspěšnou spolupráci s tímto influencerem se řadí i tzv. Pokáčova rychlovka.
  • Mezi další zajímavé spolupráce patří reklamy internetového e-shopu Alza.cz s bývalým Youtuberem Jiřím Králem. Stačí jen zajímavý nápad, dobrý scénář a nápadité zpracování a máte velmi dobrou reklamu.

 

Návratnost investice: Kdo vyhrává?

Hlavní otázkou je, která metoda nabízí nejlepší návratnost investice? Zatímco tradiční reklamní kampaně mohou dosáhnout na milion lidí, jejich konverzní míry mohou být nižší ve srovnání s cílenou kampaní vedenou influencerem. Důležité je si spočítat, jaký typ reklamy je pro vás momentálně nejvýhodnější.

Určitě se ale vyplatí vyzkoušet moderní způsob reklamy. Pokud vyberete toho správného influencera, vaše zákazníky to jistě překvapí, spolupráce k vám přivede nové zájemce o vaše výrobky či služby a navíc to osvěží vaši marketingovou komunikaci.

 

Závěr

V souboji influencerů s tradiční reklamou nevítězí ani jedna strana. Každý způsob má své výhody či nevýhody. Jak zjistit, jakou metodu zvolit? Vciťte se do role svých zákazníků a přemýšlejte zda se spíše dívají na televizi, poslouchají rádio a čtou noviny, nebo naopak brouzdají po internetu či sociálních sítích a pouští si videa. Můžete též zkusit zkombinovat obě metody, čímž oslovíte největší počet lidí z různých věkových skupin i míst.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!