Prezentace už nejsou jen puštěný PowerPoint

I když je doba covidová zlá a spoustu nám toho vzala, tak nám zároveň i něco přinesla. Většina populace již v digitálním světě byla, ovšem v této době musejí lidé i firmy přizpůsobit svoje každodenní fungování digitálnímu prostředí. To bývá pro malé i velké firmy často výzva.

 

V profesním světě se firmy začaly spojovat se svými klienty formou videohovorů – například přes platformu Zoom. Teď se prodává jen prezentováním svých výrobků nebo služeb na sdílené obrazovce. Firmy tedy hledají nové způsoby prezentace, jelikož, co si budeme, osobní prezentace tváří v tvář před covidem vedla a obchodníci na ni byli zvyklí.

 

Proto agentura CzechInvest uspořádala soutěž s názvem Digital Promotion 4.0, která proběhla v listopadu 2020. Tato soutěž měla za úkol odkrýt nové české nástroje, které by sloužily k efektivnímu prezentování a otevřely dveře digitálnímu obchodu tak, jak ho ještě moc neznáme. Zároveň tato soutěž měla podpořit posunutí České republiky na žebříčku Global Innovation Index.

 

Soutěže se zúčastnilo dohromady 17 firem, které na soutěži představily své inovace a řešení online prezentování produktů a služeb. Na první příčce se umístila společnost Presentigo, tu následovala společnost Virtual Lab a dále to byla společnost Yord. Umístění byla opravdu zasloužená.

 

Na třetím místě se hlásí společnost Yord se svým nástrojem „Virtual Showroom“. Tento nástroj je implementovaný do webového rozhraní, není tedy potřeba stahovat žádnou aplikaci. Avšak potenciální zákazníci si tento nástroj mohou vychutnat i s VR brýlemi. Důraz je hlavně na kvalitu prostředí a kvalitu zobrazených produktů. Toto řešení je určeno převážně pro firmy pohybující se v high-end segmentu.

Druhé místo si vysloužila společnost Virtual Lab s řešením, které má název Let‘s meet VR, což možná mluví samo za sebe. Let’s meet VR také umožňuje kromě virtuálního představení produktu například zaučit obsluhu nebo servis ve virtuálním prostředí. V prostředí Let’s meet VR se také můžete potkávat se svými kolegy nebo partnery, jejichž osoby mají podobu personalizovaných avatarů. Řešení lze využít prakticky v jakémkoli odvětví a k jeho zprovoznění stačí jen web. Dále pak máte možnost použít aplikace na PC, mobilní aplikace anebo aplikace pro virtuální a rozšířenou realitu, vše samozřejmě s použitím internetu.

 

Vítězná společnost Presentigo pak přišla s řešením, které dokáže rozběhnout byznys na dálku díky virtuálnímu prodeji. Platforma funguje tím stylem, že si firma vytvoří virtuální showroom, ve kterém budou například produkty vykreslené ve 3D. Tento virtuální showroom je efektivní a komplexní nástroj, který umožňuje vytvořit atraktivní prezentaci. Má velkou škálu využití v prodejním světě, ale i například ve školství. K použití této platformy není potřeba žádný VR set, jelikož se vše spouští ve webovém prohlížeči a není tedy nijak náročná na provoz, co se hardwaru týče.

 

České firmy na soutěži představily inovativní nástroje pro prezentování a obchod v digitálním světě. Všechny platformy v podstatě slouží jako veletrh produktů a dávají firmám šanci, jak zefektivnit obchod. Soutěže se účastnily kromě výše zmíněných i další zajímavé firmy a jejich řešení také stojí za zhlédnutí. Pokud vás zajímá budoucnost prezentování v onlinu, určitě navštivte web soutěže.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
cs_CZCzech