Jak efektivně využívat sociální sítě pro podporu vašeho podnikání?

Na sociálních sítích je 20 % planety a 72 % z veškerého marketingového budgetu světových firem jde na digitální marketing. V Česku máme 10,5 milionu obyvatel, z nich 90 % jsou uživatelé internetu a celých 77 % republiky tvoří uživatelé sociálních sítí. Z nich každý tráví na sociálních sítích v průměru 2,5 hodiny denně.

To vytváří spoustu prostoru pro vaši značku, aby se na sociálních sítích ukázala novým zákazníkům. Například během pár měsíců můžou jednoduché krátké video z vašeho podniku, podpořené reklamou za pár tisíc, vidět statisíce lidí. To se nám povedlo třeba v rámci naší spolupráce s naší spolupráce s Arthur’s pub.

Jak EFEKTIVNĚ spravovat sociální sítě?

Efektivita vede k rychlejšímu dosažení cílů. Jaké jsou vaše cíle pro sociální sítě na rok 2024? Více sledujících, vyšší dosah, více nákupů? Pokud se snažíte pracovat se sociálními sítěmi v rámci vašeho podnikání, určitě už jste narazili na frázi „Obsah je král“ nebo „Content is king“. Proč? Protože právě díky zajímavému obsahu budou lidé sledovat vaše počínání na sociálních sítích.

Pokud vaše příspěvky budou povrchní a nebudou mít hlubší smysl, je možné, že lidé rozmazlení algoritmem o vaši tvorbu ani okem nezavadí. Naopak když zvolíte ten správný cíl a podpoříte reklamou nejoblíbenější příspěvky, můžete získat zajímavé výsledky.

Ale jak vytvářet co nejlepší a nejpřínosnější obsah a zároveň na tvorbě netrávit desítky hodin měsíčně? Je možné vytvořit skvělý obsah za co nejnižší čas a tím dosáhnout maximální efektivity? Na to se podíváme v tomto článku.

Důležité je říct, že kvalita obsahu je velmi důležitá a občas se tvorba nedá uspěchat. Ale rádi vám ukážeme, jak zbytečně netrávit čas nad vymýšlením, o čem psát na sociální sítě. Níže najdete několik tipů, jak ušetřit čas při tvorbě obsahu a správě sociálních sítí v roce 2024 a doufáme, že i v následujících letech.

8 tipů, jak ušetřit čas při tvorbě obsahu na sociální sítě

1. Buďte na sociálních sítích

Proto, abyste tvořili obsah, který dostane vaše podnikání o kus dál, sami musíte znát kontext a jazyk sociálních sítí. Sledujte, co se lidem líbí, na co reagují. Spousta příspěvků, které jsou opravdu úspěšné, mají společné charakteristiky.

Sledujte svou konkurenci a koukejte se, co má úspěch. Můžete se inspirovat při tvorbě obsahu právě u nich a tvořit tak mnohem lepší obsah. Sledujte přehledy trendů na Instagramu a hlavně na TikToku, odkud plyne v současnosti většina trendů. Sledujte tvůrce a agentury, zabývající se tvorbou obsahu. Jako třeba náš IG.

2. Využijte sociální sítě pro průzkum

V plánovací fázi si udělejte průzkum a analýzu konkurence, inspirujte se u zahraničních tvůrců a kolegů nebo konkurentů, podívejte se i na relevantní klíčová slova a hashtagy.

Udělejte si přehled o tom, o čem lidé na sítích diskutují a podívejte se, jaké mají názory. Také můžete zjistit, jak se chová vaše cílová skupina. Pokud už máte zákaznickou základnu, můžete se jich zeptat, co by rádi viděli na vašem profilu, co je baví nebo jaké trendy v poslední době pozorují – základna sledujících vám toho může prozradit více, než byste čekali.

3. Buďte kreativní jednou měsíčně

Šetřete čas tak, že všechen obsah do feedu vytvoříte v jednom dni. Během několika hodin jste schopni dát dohromady příspěvky na týden nebo na měsíc dopředu. Během měsíce můžete zapomenout na sociální sítě a věnovat se jiným prioritám.

Naplánujte si všechnu produkci na dopoledne nebo klidně celý den. Foťte, točte, upravujte, stříhejte. Vznikne vám knihovna, ze které budete moci čerpat ještě dlouho, třeba i několik měsíců.

Další blok následující těsně po produkci bude zpracování a naplánování obsahu. Zde dáte dohromady text, fotky, přidáte hashtagy, příspěvkům přiřadíte datum vydání a celý obsahový plán tak zkompletujete. Doporučujeme pro automatickou publikaci příspěvků využít nástroje Meta nebo třeba aplikaci Zoomsphere, s kterou máme skvělou zkušenost.

4. Naplánujte si příspěvky dopředu

Rozmyslete si, jaké produkty chcete promovat, jak dlouhé by měla být každá kampaň a zda chcete některé příspěvky sponzorovat. To vše nejlépe na měsíc až kvartál dopředu.

Určete si formát, ve kterém chcete tvořit. Doporučujeme využít kombinaci formátů. Reels, příspěvky, stories. Pokud dostanete kreativní nápad během plánovací fáze, zapište si ho do seznamu nápadů a vraťte se k němu během tvorby. Používejte plánovač příspěvků, jako třeba Zoomsphere nebo Later.

5. Outsourcujte

Ještě jsme vám nesdělili jeden zajímavý způsob, jak zefektivnit správu sociálních sítí. Možností je i outsourcovat část vaší práce (foto, video, copywriting) nebo celou správu sociálních sítí.

Můžete k tvorbě obsahu využít například influencery. Psali jsme o tom, jak vybrat správného influencerajak poznat jeho kvalitu.

A také jsme tu my, abychom vám pomohli. Budeme rádi, když nám svěříte část nebo většinu vaší práce na sociálních sítích. Neušetříme vám 100 % času stráveného správou sociálních sítí (budeme potřebovat vaši zpětnou vazbu), ale jeho valnou většinu rozhodně.

Vyplňte formulář níže na stránce a dejte nám vědět, s čím vám můžeme pomoci.

6. Šablony válí

Používejte šablony na stories a příspěvky. Své vlastní šablony si můžete vytvořit například v Canvě, která nabízí spoustu předpřipravených šablon, které si můžete jednoduše upravit pro svůj brand.

Nebo si nechte vytvořit od grafika vlastní šablony přesně podle vašich představ, do kterých budete moci psát nebo vkládat svůj vlastní obsah. To budou příspěvky připravené cobydup!

7. AI je kámoš

Využijte AI! Nejen že je trendy, ale pomůže vám klidně s tvorbou vašeho brandu, s brainstormingem a nakopne vaše kreativní nápady nebo je naopak usměrní. AI vám může dát dobrý přehled o problematice sociálních sítí a pomůže vám navrhnout obsahový plán, vy přidáte do mixu svůj profesionální pohled na věc a prvky vaší značky a jste na dobré cestě. AI vám pomůže například vytvořit i scénář krátkého videa, rozvrhnout stories a další prvky.

Kde najdete ty nejlepší AI pomocníky? Zkuste web ejaj.cz a najděte si ten nástroj, který vám pomůže vyřešit váš problém. Proč přemýšlet od nuly, když se můžete zeptat ChatGPT na to, co si myslí nebo zadat Midjourney, ať vizualizuje vaše představy

8. Šikovné appky vám ušetří hodiny

Máme pro vás několik tipů na aplikace, které vám ušetří čas při vytváření obsahu. Zmiňovaná Canva schraňuje na jednom místě materiál od spousty ilustrátorů, fotobanek a stovky stylů písma. Ušetří vám tedy čas při hledání perfektních vektorů nebo clipartů. Také je jednoduchá na používání, takže se nebudete muset hodiny učit se složitým programem, jako je illustrator nebo photoshop.

Aplikace captions vám přidá během pár minut titulky k videu. Jen je zkontrolujete a upravíte nedokonalosti. Tento AI nástroj totiž není 100% bezchybný. Je to skvělý pomocník, který našim video editorům šetří desítky minut u každého videa. Aplikaci snapseed použijte na rychlou úpravu fotek, odstraníte z nich i malé nedokonalosti.

A nakonec tu pro vás máme bonus!

8 bleskových rad pro zvýšení dosahu na Instagramu:

  • Využívejte správné formáty (reels 9:16, feed 4:5).
  • Tvořte reels podle šablon.
  • Pište alternativní popisky (použijte zde relevantní klíčová slova)
  • Pravidelně vyhodnocujte. Opakujte, co funguje a vyhněte se tomu, co ne.
  • Odpovídejte aktivně na komentáře a zprávy, každý den cca 10 minut.
  • Žijte ve své komunitě, buďte sociální. Komunikujte a interagujte s podobnými účty.
  • Využijte interaktivní nástroje ve stories na průzkum trhu a porozumění vašim sledujícím.

Přečtěte si článek s dalšími tipy na zvýšení dosahu.

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!