Jak na kvalitní marketingovou strategii v kryptu?

Pokud jste zabloudili na náš článek, nejspíš se snažíte přijít na to, jak nastavit co nejefektivnější strategii své marketingové kampaně pro kryptoměny, nebo hledáte marketingovou agenturu, která kryptu rozumí. V obou případech jste tady správně! Poradíme vám se vším, co by mohlo brzdit váš úspěch. 

Vymyšlení a tvorba krypto projektu a jeho úspěšné uvedení na trh jsou dvě zcela odlišné věci. Obě ale vyžadují precizní proces provedení. Každý den se zrodí stovky nových krypto projektů. Není žádným tajemstvím, že prostředí na tomto trhu je vysoce soutěživé a zároveň plné scamů. Úspěch na tak přeplněném trhu chce kromě skvělého nápadu a provedení i skvělou komunikaci. Hlavní je udržet svůj projekt mimo všechny rušivé vlivy a vyčnívat z davu, vytvořit důvěru a vztah s potenciálními investory i uživateli. 

Správný přístup ke krypto marketingu 

Když přijde na krypto marketing, 80 % projektů se zaměřuje na jediný cíl – dosáhnout početné základny followerů na sociálních sítích. Tento cíl je sice správný, ovšem funkční marketing bohužel není tak jednoduchý, aby byl úspěch zaručen získáním pár desítek tisíc sledujících. Je potřeba vaši komunikaci promyslet více do hloubky. Pro krypto marketing je nejdůležitější budovat komunitu!

Co v tomto smyslu znamená “budovat komunitu”? Znamená to vaše sledující nadchnout a zapojit do projektu, a to natolik, že ho budou sami šířit a doporučovat dál. Jak toho dosáhnout? O tom je celý tento článek. ⬇️

5 000 věrných členů komunity, ze kterých 5 % zainvestuje, je mnohem cennějších než 50 000 sledujících na sociálních sítích, ze kterých zainvestuje 0,01 % lidí. A hlavně vypadá mnohem lépe, když máte stovky reakcí na příspěvcích účtu, kde je méně sledujících než “pouhé” desítky u velkého účtu. Značí to totiž mnohem větší potenciál růstu. 

Máte zájem o bezplatnou konzultaci?
Zanechte nám email a rádi se vám obratem ozveme!

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů

Než začnete s tvorbou sociálních sítí a vypouštěním airdropů, odpovězte si na tyto otázky:

  • Jaký problém můj projekt řeší? – jaké výhody budeme komunikovat
  • Kdo je můj ideální investor/klient? – definujte cílové skupiny
    • To vám prozradí následující: jakým stylem budeme komunikovat, na jakých komunikačních kanálech budeme komunikovat (kde se vaše cílová skupina pohybuje, čemu věří)
  • Jaké jsou mé cíle? – čeho chcete v jakém období dosáhnout; nastavte si reálně dosažitelné cíle, plánujte podle nich
    • Chcete 100 000 investorů, ale zatím nemáte budget na pořádnou komunikaci? Nastavte tedy cíl získat prvních 1 000 investorů a vytvořte plán, který počítá s tím, že ještě musíte přesvědčit později dalších 99 000.

 

Počítejte s tím, že musíte vybírat kanály, které jsou tzv. growthackingové

V propagaci vašeho kryptoprojektu vám bohužel spousta velkých hráčů bude házet klacky pod nohy. Na Google se stále vůbec nedají zapnout reklamy na krypto. Na Facebooku se dají pustit jen vybrané reklamy. Google a Facebook společně tvoří dva nejsilnější komunikační kanály online prostředí. Proto musíte být v komunikaci krypto projektů vynalézaví. 

Skvělé komunikační kanály, které obecně fungují, pokud je využijete správně:

  • Sociální sítě neplacenou formou (Instagram, Facebook, Twitter)
  • Discord – vytvořte komunitu kolem vašeho projektu, držte vaše fanoušky v obraze, dávejte jim možnost se zapojit do konverzace. 
  • PR – specializovaná média na krypto. Můžete kombinovat s affiliate programem.
  • Krypto influenceři a obecně influenceři.
  • Reklamy přímo v online médiích (bez využití Google či FB)
    • RTB nástroje
    • Přímý nákup od médií
  • Linkedin – u krypta velmi podceňovaný kanál, ovšem Linkedin má již světově více jak 700 milionů aktivních uživatelů, kteří jsou často v dobře placených pozicích. Mohou vám přinést zajímavé cashflow do vašeho projektu. 
  • S velkým budgetem: offline reklama či televizní reklama – pozor, může přitáhnout i vlnu nechtěné pozornosti.
  • Získejte partnery, kteří již mají vybudovanou komunitu – využít komunitu nějakého jiného projektu, influencera či média může přinést skvělé výsledky, pokud se jejich cílová skupina překrývá s tou vaší. Nejlepší na tom je, že partnerství nemusí “nic” stát. Můžete nabídnout equitu, vaše krypto či vzájemnou podporu.

 

Zařiďte, ať se vaši fanoušci nemohou dočkat!

Musíte vyvolat přesně to vzrušení, které každý cítí před tím, než otevře nějaký dárek. Vaše publikum tak bude mít potřebu být neustále na příjmu a počítat dny, než jim “dárek” dáte.

Udržujte své publikum v obrazu o každé události, která se ve vašem projektu blíží. Buďte transparentní. Informujte je o každém úspěchu, kterého dosáhnete díky dodržování veřejně dostupného plánu. Budete vydávat novou kampaň? Spouštět novou funkci? Předem fanouškům dejte vědět, kdy a na jaké platformě k tomu dojde. Vytvářejte atraktivní napětí na sociálních médiích a využijte nástroje, které zasílají updaty vašim uživatelům. 

Zamyslete se také, jak vytvořit tzv. FOMO (Fear Of Missing Out). Skvělé k tomu fungují například neohlášené airdropy vašim stávajícím investorům. Vaši stávající investoři budou nadšení, že dostali navíc něco, co vůbec nečekali, a další vaši sledující a potenciální investoři najednou budou mít pocit, že když nezainvestují teď, mohli by zase o něco přijít.

 

Motivujte své publikum k tomu, ať vás doporučí

Affiliate programy nabízí uživatelům ekonomický prospěch z toho, že vás doporučí. Můžou být ale i dvousečnou zbraní, protože lidé vás pak mohou doporučovat jen kvůli vlastnímu prospěchu, i když se o váš projekt vlastně ani nezajímají. Vaše sítě se potom mohou zaplnit pouze čísly místo tolik chtěných interakcí. 

Lidé projekty sledují proto, že jsou zvědaví, o čem jsou a jestli je v nich něco jedinečného. Nebuďte posedlí pouze získáváním doporučujících skupin a více sledujících, jinak můžete snadno zabřednout do kolotoče, který vám přinese nárůst čísel, ale ne kvality. A kvalita je to, co potřebujete nejvíc. Kvalitní sledující, kteří projekt podporují natolik, že si klidně pořídí tričko s vaším logem, jímž vás doporučí všem ve svém okolí. 

Affiliate programy mohou generovat vyšší míru konverze a snižovat cenu za jednoho uživatele. Je ovšem důležité, jakým způsobem budete affiliate marketing využívat. Když tyto nástroje dáte do rukou svému již nadšenému publiku, budete mít skvělé výsledky. Vložte projekt do rukou svých uživatelů, přimějte je, aby si ho oblíbili, a vytvořte tak základnu loajálních zákazníků.

Pokaždé, když něco dáte, máte příležitost na oplátku něco získat. Vytváření oboustranně výhodných scénářů je naprosto klíčové pro růst vašeho projektu. To je důvod, proč musíte odměnit promotéra a jeho doporučení. 

Affiliate programy využívají velmi efektivně třeba projekty jako Binance, Kucoin a Huobi Kraken. 

 

Nebojte se airdropů

Wikipedia definuje aidrop následovně: “Airdrop je nevyžádaná distribuce tokenu nebo coinu kryptoměny, obvykle zdarma, na četné adresy peněženek. Airdrops jsou primárně implementovány jako způsob, jak získat pozornost a nové sledující, což má za následek větší uživatelskou základnu a širší vyplácení coinů.” 

Jsou známé případy, kdy právě aidropy maskovaly různé podvody, což vedlo k tomu, že airdropy ztratily na popularitě. Měli byste ale vědět, že vaše aktivity můžou pořád značně podpořit. 

Jelikož je jejich distribuce bezplatná, přitahuje pozornost lidí, čímž zvyšuje váš dosah a dokonce generuje peníze pro váš projekt. Pamatujte, že pokud se spoléháte na nástroje krypto světa, jako je AirdropsAlert, můžete snadno získávat nové sledující a mít zdravou uživatelskou trakci.

 

Využijte sociální sítě

Sociální sítě jsou součástí života lidí. Většina z nás je používá už před ranním čištěním zubů. Tak proč je nevyužít pro svůj úspěch v krypto marketingu?

Abyste si mohli určit efektivní cestu, musíte zvážit cíle, kterých chcete dosáhnout a rozpočet, kterým disponujete. Jestli je vaším cílem získat masivní pozornost, sociální sítě jsou ideální způsob, jak toho dosáhnout. Působte na platformách, které vaše publikum používá nejvíce. A pokud máte dobrý rozpočet, můžete svůj projekt naboostovat i podporou kryptoinfluencerů.

 

Kryptoinfluenceři jsou klíčoví

S podporou kryptoinfluencerů můžete přímo oslovit své ideální cílové skupiny (kryptoinfluencer musí samozřejmě být ve vaší cílové skupině populární). Stejně jako v tradičním sociálním prostředí, i v kryptosvětě existují influenceři, kteří jsou v rámci komunity uznávaní. Lidé mívají mnohem větší důvěru v influencery než v projekty samotné, takže podpora influencera zcela určitě motivuje některé uživatele k nákupu. Rozhodně stojí za zvážení i influenceři, kteří se přímo nespecializují na krypto. Můžete se dívat i do řad influencerů zabývající se financemi, investicemi, technologiemi, startupy a dalšími tématy, které budou přitahovat podobnou cílovou skupinu, jakou máte vy.

Co vám spolupráce s kryptoinfluencery může přinést? 

  • Budete vyčnívat z řady na první pohled podobných projektů a veřejnost si vás snadno všimne. 
  • Dramaticky zvýšíte prodeje a dosáhnete u vašeho projektu skvělé ROI. 
  • Můžete se vyhnout placení různých vyskakovacích reklam, které jsou stejně často ze strany uživatelů ignorovány. 

Chcete probrat se specialistou váš konkrétní projekt? Rádi nabídneme bezplatnou konzultaci! Napište nám na rejmon@creaticom.cz

 

Článek napsal Michal Rejmon – Co-Founder CreatiComu a key account manager.

Máte zájem o bezplatnou konzultaci?
Zanechte nám email a rádi se vám obratem ozveme!

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!