Jak na SEO optimalizace webu? Přinášíme vám 10 rad, jak na to

SEO optimalizaceTuto otázku si pravděpodobně klade každý, kdo zakládá webové stránky. Dá se na ni jednoduše odpovědět? Bohužel ne. My vám ale poskytneme 10 rad k tomu, abyste měli skvěle optimalizovaný web pro vyhledávače. Jaké to jsou? Na to se podíváme v dnešním článku.

Obsah článku

  • 1. Začněte používat SEO nástroj
  • 2. Pohrajte si s URL adresami
  • 3. Zbavte se duplicitního obsahu a chybných stránek
  • 4. Pravidelně tvořte zajímavý a užitečný obsah
  • 5. Představte si, že jste zákazník
  • 6. Odkazujte na relevantní stránky
  • 7. Používejte klíčová slova a obrázky
  • 8. Meta titulek a meta popisek
  • 9. Dejte o svojí stránce vědět. Jak? Sociální sítě!
  • 10. Je tu něco, co nemá na vyhledávač vliv?

1. Začněte používat SEO nástroj

První věc k tomu, abyste mohli začít budovat SEO profesionální webové stránky, budete potřebovat nějaký SEO nástroj. Potřebujete ho jednoduše k tomu, abyste věděli, jaké změny váš web potřebuje. Pokud se SEO teprve začínáte, určitě se vám budou hodit rady z tohoto článku. Nejrozšířenějším nástrojem je Google Search Console, který vám pro začátek bohatě stačí.

2. Pohrajte si s URL adresami

Čím více Googlu usnadníte práci, tím rychleji vás začne indexovat a doporučovat. Ze všeho nejdříve tedy upravte URL adresy. Nejen Google, ale i někteří návštěvníci se podle nich orientují. Místo toho, abyste měli ve vyhledávacím řádku toto:

https://www.vasweb.com/2/54879632587142436598

Upravte jej raději na toto:

https://www.vasweb.com/novinky/2024

Jako inspirace vám může posloužit náš web. Adresy jsme si pohlídali a vyzná se v nich
jak uživatel, tak vyhledávač.

Jakmile se podíváte na tuto URL adresu, jednoduše víte, co se pod ní skrývá.
Jakmile se podíváte na tuto URL adresu, jednoduše víte, co se pod ní skrývá.

3. Zbavte se duplicitního obsahu a chybných stránek

Pro SEO není nic horšího než opakující se obsah. Nejen vyhledávač, ale i uživatel se tak může
na vašem webu cítit ztracený. Ve vašem SEO nástroji určitě existuje nástroj pro hledání opakujícího se obsahu. Společně s ním odstraňte i odkazy, které odkazují na neexistující stránky (tzv. Chyba 404: stránka nenalezena). Ta se na vašem webu zobrazí nejčastěji po odebrání produktu nebo při změně názvů kategorií.

Můžete mít nejlépe optimalizovaný web, ale jakmile nebudete vytvářet hodnotný obsah, nikdo na vaši stránku chodit nebude,radí naše expertka na SEO, Radka Michalová.

4. Pravidelně tvořte zajímavý a užitečný obsah

Užitečný obsah je pro kvalitní SEO klíčový
Užitečný obsah je pro kvalitní SEO klíčový

Nemůžeme opomenout tuto nejdůležitější radu. Můžete mít nejlépe optimalizovaný web, ale jakmile nebudete vytvářet hodnotný obsah, nikdo na vaši stránku chodit nebude. Doporučujeme vám proto sestavit obsahový plán a pravidelně jej plňte. Nejlepší je založit blog a na něj přispívat novými poznatky z vašeho oboru, nebo zákazníkům vysvětlovat pojmy z vašeho oboru. Forma blogu se navíc hodí pro tzv. Linkbuilding, neboli vkládání zpětných odkazů
na váš web.

5. Představte si, že jste zákazník

Už nevíte co změnit? Vciťte se do pocitů zákazníka a projděte si web jako on. Zkuste vyhledávat zboží, službu, procházet web nebo na něm jen brouzdat. Je na něm něco, co vám nesedí? Zapište si to a máte co upravovat. Podobně to můžete udělat se svými kolegy či známými. Požádejte je o to, aby zkusili na vašem webu cokoliv koupit. Ztratili se při hledání, nebo neměli žádný problém? Tyto malé testy vám pomohou najít slabé stránky webu, kterých byste si sami nevšimli.

6. Odkazujte na relevantní stránky

Budování zpětných odkazů (tzv. linkbuilding) je důležité pro optimalizaci vašeho webu. Určitě byste se ale měli vyhnout odkazováním na nerelevantí weby. To stejné platí o jejich získávání. Odkaz z nerelevantního webu jednoduše nemá takovou váhu a to ani nezmiňujeme to, že vás může čekat penalizace v podobě zhoršení pozic či dokonce vyřazení z indexu. Jedná se totiž o tzv. Black Hat SEO – Zakázanou taktiku SEO. Hledejte proto katalogy, magazíny, nebo webové stránky, které nějakým způsobem souvisí s vaším výrobkem či službou.

7. Používejte klíčová slova a obrázky

Klíčová slova nejsou zásadní jen pro blogové články, ale i pro samotný web. Název domény dělá hodně, ale když „klíčovky“ přidáte i do samotného popisu stránek, můžete si tím velmi pomoct. Místo prostého psaní textů se zaměřte i na tzv. SEO Copywriting.

Důležité jsou také obrázky. Nejlepší je, když máte své vlastní fotografie, které na web publikujete. Můžete si ale pomoct s různými fotobankami, na kterých koupíte fotografie za pár korun. Stránky s nimi vypadají mnohem přehledněji a lákavěji pro návštěvníky. Nejlepší webové stránky kombinují text s obrázky.

8. Meta titulek a meta popisek

Další věc, které byste měli věnovat meta titulekmeta popisek. O co se jedná? Meta titulek
je v podstatě „nadpis“ vašeho webu. Je to první věc, kterou uživatel vidí, takže byste si na něm měli dát záležet. Ideálně by měl obsahovat název vaší firmy, váš obor podnikání či adresu. Snažte se vejít do 50–60 znaků. (1.) V meta titulku potom krátce popíšete jak se lišíte
od konkurence a proč by měl zákazník na vaši stránku zavítat. Zde je optimální rozsah 50–160 znaků. (2.) Jako příklad si můžeme uvést našeho klienta:

Titulek i popis obsahuje vše, co je relevantní pro skvělou restauraci v centru Prahy
Titulek i popis obsahuje vše, co je relevantní pro skvělou restauraci v centru Prahy

9. Dejte o svojí stránce vědět. Jak?
Sociální sítě!

Máte nepřeberné množství možností, jak dát o své stránce vědět. Můžete zkusit PPC reklamu, která vás dostane na přední příčky vyhledávaní ihned. Mnohem efektivnější (a mnohdy i levnější) je propagace na sociálních sítích. Zkontrolujte si tedy zda odkaz na webové stránky máte:

  • Ve všech internetových katalozích
  • V Google My Business
  • Na svých profilech na sociálních sítích

Můžete si vytvořit i vlastní Hashtag, který na váš profil přivede více návštěvníků.

10. Je tu něco, co nemá na vyhledávač vliv?

Doteď jsme vám představovali metody, jak váš web zviditelnit. Po internetu ale kolují i rady, které vaši pozici ve vyhledávači příliš neovlivní. Rozhodli jsme se proto udělat krátký výčet „rad“, které vaše pozice příliš nezmění.

  • Nezáleží na tom, zda v meta popisku používáte klíčové slovo. Dejte si záležet spíše
    na kvalitě meta popisku.
  • Google nezohledňuje minimální nebo maximální délku příspěvků. Pište obsah tak,
    aby se vašim návštěvníkům dobře četl a obohatil je.
  • Myslete na to, že Pagerank není jediný faktor, který ovlivňuje vyhledávání.
  • Dejte si pozor na to, abyste svou stránku nepřehltili klíčovými slovy.
    Jedná se o tzv. Keyword stuffing a nejedná se o efektivní metodu, jak se dostat na přední příčky.
  • Za duplicitní obsah nemůžete dostat penalizaci.

V dnešním článku jsme vám představili několik možností, jak budovat SEO přívětivý web. Tvorba webových stránek může být časově náročné a rádi vám vytvoříme webové stránky
na míru. Spolu s ním zapracujeme SEO optimalizaci, vybereme ty pravé strategie, a dostaneme vás na přední příčky vyhledávačů. Pojďte se nám ozvat!

Použité zdroje:

  1. https://rankmath.com/kb/ideal-meta-title-length/
  2. https://rankmath.com/kb/ideal-meta-description-length/

Nezávazná poptávka

Neváhejte kontaktovat náš tým a dozvědět se více o námi poskytovaných službách a více nabídkách pro Vaše podnikání!